Top 9 Legjobb hirdetési tanács kezdőknek
Top 9 Legjobb hirdetési tanács kezdőknek
Ha éppen hogy elindítottad a facebook hirdetéseidet/ vagy pont most fogsz startolni, akkor a legjobb helyen jársz!
Itt összeszedtem azokat a lépéseket, amiket a hirdetések elején mindenképpen tudni érdemes.
Nézzük meg, hogyan tudjuk feldobni a hirdetésedet, hogy szuperül teljesítsenek…
1. Állítsd be a facebook oldaladat rendesen
Szóval elhatároztad magad, hogy hirdetéseket készítesz, ez szuper!
Mindenképpen tudni kéne, hogy a közönségeddel hogyan fogsz tudni a legkönnyebben kommunikálni.
Először a facebookok oldaladat (az üzleti oldaladat) tedd rendbe, vagyis olyan tartalmak legyenek csak ott, amin keresztül tudsz értéket adni a klienseid felé.
Ez nem kerül semmibe, ugye itt azok a tartalmak találhatóak, amiket te tettél ki.
Mivel tudod megfűszerezni a kint lévő ajánlatodat? (legyél webshop tulajdonos vagy kivitelező)Mások ajánlása (Mások ajánlanak téged, és kiemelik miért)
►Esettanulmányok: Ezek kapcsán fontos kiemelni, hogy ez nem rólad szól, hanem arról, hogy milyen értéket kívánsz adni a klienseidnek, szóval itt nem az önfényezés a lényeg. (Ezt az adott problémát így sikerült megoldani)
►Kész munkák
►Webshop esetén:
■Influencer ajánlása,
■Cikk egy termékről
■Cikkek gyűjtése bizonyos probléma megoldására
Mivel ez az egész teljesen ingyen van (tehát nem kerül pénzbe ide kitenned egy posztot is).
Így érdemes mindig rendezetten tartani, és heti rendszerességgel új tartalmakat feltölteni.
Pár gyors tipp amivel minőségbeli javulás érhető el a tartalmak terén amiket kiteszel:
►1. Használj az oldaladon call to action (vagyis figyelem felhívást), hogy a posztodon keresztül a megfelelő termékoldalra/ feliratkoztató oldalra tereld az embereket
►2. A Bio részt alaposan töltsd ki (kik vagytok, miben lehet rátok számítani)
►3. Szögezd ki az ajánlataidat!
Az oldalad tetejére ki tudod emelni az egyik posztodat, így azzal találkoznak legelőször.
Nyilván mit akarunk ide kitenni? (Kiemelt termék, promóciós ajánlatot, legnépszerűbb cikkeket, vagy valamilyen frissítést
2. CSINÁLJ SZUPER POSZTOKAT
Minden posztodnak nevezz ki egy célt. Mit szeretnél vele?
► Osszák meg?
► Likeolják?
► Kommenteljenek alá?
Ezek a kis interakciók mindig növelik az oldalad láthatóságát.
töltsd le a 15 vállalkozás ötletemet
~10 perc alatt feldolgozható mini e-bookom segít,
hogy 2021-ban a megfelelő vállalkozás ötlettel indulj el.
Pár extra tipp!
►1. A posztokban legyen érdekes, azonnal használható információ, amit érdemesnek tartanak megosztani/ reagálni rá.
►2. Tegyél linket a posztodhoz, ahol bővebben olvashatnak arról amiről írtál (pl egy cikkről amit egy termékről írtál)
►3. Érdemes videót vagy képet tenni a posztodhoz. Ez azonnal megragadja a figyelmét a közönségnek.
►4. Időzítsd a posztjaidat, így előre meg tudod őket írni, és ki tudod tenni, hogy mikor jelenjenek meg.
►5. Legyen releváns az adott időszakra (Tehát ne tegyél ki karácsonyi ajánlót július közepén)
3. Készíts facebook csoportot
Ha kész van a facebook üzleti oldalad, és elkezdted építeni a kapcsolatot a közönségeddel, szuper munkát végeztél.
Na de a klienseiddel úgy tudod a leginkább tartani és ápolni a kapcsolatot, ha készítesz a zárt közösséget (törzset építesz magadnak). Ez nagyon erősen építi a márkádra (pl egy webshopnál).
Plusz ha bármilyen kérdés felmerül, gyakorlatilag azonnal tudsz válaszolni.
Ami nagyban növeli a vásárlói megelégedettséget (és láthatod, hogy mi az amit fejlesztened kell a termékeddel kapcsolatban).
Kövesd a csoportod aktivitását, és ossz meg olyan információkat velük, amelyek relevánsak számukra a te termékeiddel kapcsolatban.
De mindig azt tartsd szem előtt, hogy értéket adj nekik! Ez az elsődleges szempont.
4. Használd fel a borító képedet
A facebook borító képed főszerepet játszik abban, hogy vonzza-e a klienseidet, vagy sem.
Érdemes gyakran frissíteni (pl amikor éppen egy új promóciód van egy webshopodban), hogy akik likeoltak azonnal értesülhessenek az akcióról.
Valamint az új látogatók az oldaladon lássák, hogy éppen mi a legkedvezőbb ajánlatod.
Azért, hogy megfelelően használd, érdemes valamilyen online képszerkesztő programot ismerni, mint a canva, stencil vagy a snappa.
Apropó! Ha még nem töltötted le az facebook kézikönyvet, amiben
13 tippet találsz a tökéletes hirdetés elkészítéséhez,
akkor itt tedd meg, hogy segíthessem a munkádat.
Apropó! Ha még nem töltötted le az facebook kézikönyvet, amiben
13 tippet találsz a tökéletes hirdetés elkészítéséhez,
akkor itt tedd meg, hogy segíthessem a munkádat.
5. GYORSÍTSD FEL A VÁLASZIDŐDET
Hogy növelni tudd az elkötelezettségedet a klienseid felé, érdemes az üzenetekre gyorsan válaszolni.
Érdemes beállítani automata üzeneteket, ha ír egy kliens, azt ezt a következőképpen tudod beállítani (lásd lent)
Szemfülesek kiszúrhatják, hogy jelen pillanatban ennél a webshopomnál 2 naposat ír (mert persze volt 1-2 üzenet amire nem válaszoltam időben).
Ti ne kövessétek el ezt a hibát! 🙂 [persze a többi webshopomnál szerencsére nincs ilyen baki] – de gyorsan ki lehet amúgy javítani.
Az automata üzenetet a facebook üzleti oldalatokon belül, az üzletek facebook oldalán tudjátok a beállítás gombra kattintva beállítani.
Az üzenetet személyre lehet szabni, mint ahogyan egy haladóbb e-mail marketinges megoldásnál (azaz pl: mivel a facebook ismeri az illető keresztnevét, ezért tudod azon szólítani az illetőt.
Én személy szerint azt szoktam írni, hogy az átlagos ügyintézési idő 10 perc, és hamarosan jelentkezik az egyik kollégánk.
Ennek a beállítása nem több 2-3 percnél, de mégis sokat gondtól megszabadít minket.
6. HASZNÁLJ FACEBOOK HIRDETÉSEKET
(Legnépszerűbbek összegyűjtve)
Facebook hirdetések a legjobb stratégia a vásárlók elérésére. Ugyanúgy, mint bármilyen más reklámnál fizetni kell azért, hogy a célközönségedet elérd. Ha nem vagy pontosan tisztában, hogy milyen fajta hirdetéseket tudsz elindítani, akkor pár mondatban itt utána tudsz olvasni:
►Link kattintásos hirdetések: A linkre rákattintva egy a te oldaladra „landolnak” a kliensek. Mikor az oldaladat létrehoztad (remélhetőleg) egy célt is kitűztél, hogy mit szeretnél, hogy ott történjen. Mire gondolok? Fel szeretnéd őket iratkoztatni/Eladni szeretnél nekik valamit/Nyereményjátékra jelentkeztetni/ Újra eladni nekik valamit stb. Nyilván ennek megfelelően érdemes a hirdetés szövegét és kreatívját is elkészíteni.
►Videós hirdetések: Ez az előbb említett hirdetési forma videós változata. Egy kis kép helyett egy lejátszható videó jelenik meg a hirdetésben. Manapság az egyik legnépszerűbb hirdetési forma a videós hirdetés, így mindenképpen érdemes a te oldaladon is kipróbálni a működését.
►Oldal kiemelések: Amikor posztolsz valamit az üzleti oldaladra, és szeretnéd ha bizonyos közönségnek megjelenne, akkor pénzért el tudod indítani hirdetésként az adott posztot.
►Carousel hirdetések: Ez webshopoknál a leghatékonyabb. 10 apró képet tudsz kitenni a termékeidről, és mindegyik más más linkre tudja vinni a klienseidet. Érdemes itt is a figyelemfelhívásra játszani, vagyis amelyik termék ami a leginkább érdekli a vásárlóidat kattintsanak arra.
►Dinamikus termék megjelenlések (DPA): Ez a hirdetési forma arra szolgál, hogyha feltöltesz egy katalógust a facebookra a termékeidről, akkor a facebook pixel alapján tudja követni, hogy melyik volt az amelyik az adott kliens megnézett. Utána ennek megfelelően tudod hirdetni neki. Pl: Ha valaki trónok harca témájú pólót nézett, akkor trónok harca témájú póló fog neki megjelenni, nem pedig Star Warsos. Első lépés ennél a formánál, hogy ellenőrizd, hogy a pixeled megfelelően működik-e.
7. Mondj egy történetet
Teljesen mindegy, hogy videóban, posztban, akármilyen hirdetésben is gondolkodsz, mindig kell egy sztory.
A legmagasabb figyelmet mindig is az fogja elérni, aki egy történeten keresztül próbálja meg elérni azt.
Mit értek ez alatt? Az időszaknak megfelelő üzeneteket érdemes kommunikálni/ A hirdetésednek, posztodnak, stb. legyen olyan jellege, ami az adott időszakra referál.
(Pl: Karácsonykor karácsonyos témájú dolgokat teszünk ki, és ezzel kapcsolatos gondolatokat osztunk meg).
Ha valamit be akarsz jelenteni, érdemes használni rá a facebook liveot. Ugye nem arctalan vállalkozások szeretnénk lenni.
Történet mesélés képpen az egyik budapesti gasztrobár, a Bors a legjobb, érdemes megnézni facebookon, hogy a „sztory telling” fonalát hogy veszik fel és folytatják.
8. Maradj a 80:20-as szabálynál
Mindenhol olvasni a 80-20-as pareto elvről. De hogy alkalmazzuk ezt a hirdetéseknél?
►1. A eladásaid 80%-a a vásárlóid 20%-tól fog érkezni
►2. A legbonyolultabb 20%-os feladat fogja kitenni a vállalkozásodra fordított időd 80%-át
►3. A kollégáid/alkalmazottaid 20%-a fogja a munka 80%-át elvégezni
A lényeg, hogy mindig arra koncentrálj, hogy mi az ami feltétlenül szükséges a haladáshoz.
Ha apró dolgokkal pepecselsz, akkor azzal gyengébb eredményeket fogsz elérni.
Facebook marketingen belül ezt úgy kell érteni, hogy a 20% erőbefektetésed, ami az eredményeid 80%-át okozza, az a
►Márka építés
► Közösségi média posztok elkészítése
►Vásárlók igényeinek lekövetése
► Kliensek oktatása a termékeddel/szolgáltatással kapcsolatban
Szóval ne szórd meg üzenetekkel a követőidet, próbáld meg apró lépésenként felépíteni, amit képviselsz.
9. Nyomon követés, mérés, finomítás
Kétségtelenül a közösségi média teljesen megváltozott az elmúlt években, és most már javarészt arról szól, hogyan tudsz megfelelő közönséget küldeni az oldaladra, hogy vásároljanak.
Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki a tartalmaidból, a facebook hirdetéskezelő használata elengedhetetlen.
Ezen keresztül tudod lekövetni és finomítani a tartalmakat, amiket megosztasz.
A facebook analitycs funkcióján keresztül tudod átnézni, hogy mit érdemes finomítani.