Így állítsd össze a célközönségedet

Így állítsd össze a célközönségedet

Fejfájást okoz, hogyan állítsuk össze azokat kiknek hirdetni akarunk. Egyáltalán hol találunk erre normális felületet? Ebben a cikkben ezzel fogunk foglalkozni.

1. Elemezd a közönséged

A Business.facebookon belül található egy fül, amit „célközönség elemzési adatainak” neveznek, ez az „Audience insights” ha valaki angolul használná a Facebook business fiókját.

Ezen belül ha elkezdesz közönségre rákeresni Kor, Nem, Lokáció, Érdeklődési kör, stb. alapján, akkor kiírja, hogy mekkora a közönséged.

Ez azért jó, mert így meg tudod nézni, hogy az adott kulcsszóhoz mekkora közönség tartozik (és össze tudod hasonlítani más kulcsszavakkal)

 Össze tudod hasonlítani, hogy nőkre, vagy férfiakra érdemesebb-e, egyetleg melyik korosztályban hirdetni az adott témában.

A közönség elkészítésekor érdemes egy kávé mellett leülni és ötletelni, hogy milyen témákat követhet az aki az ideális vásárlónk. (Vagyis milyen az ideális vásárlói perszónánk)

Milyen oldalakat követ?

Milyen magazinokat olvas?

Milyen márkákat szeret?

Nehéz minden szempontot felsorolni, mert függ a piactól is. Megmutatom egy példán keresztül. 

Vegyünk egy elméleti kutya kiegészítős webáruházat. Nézzétek meg milyen kulcsszavakat érdemes megnézni

 

2. A Példa

Vegyünk egy kutyás webshopot. Valószínűleg akinek kutyája van, valamilyen kutyával kapcsolatos dolgot tuti követ. Érdemes magyar és angol kulcsszavakra is rákeresni, szóval a google translate segít, hanem vagy otthon az angol elnevezésükben. Vegyük végig:

Kutyakaja márkák (Kutyaeledel) 150-200E

Kutya fajták (TOP 5: Labrador, Német juhász, Retriever, Bulldog, Beagle) 

Kutyás magazinok (keresés folyamatban)

Kutyás oldalak (keresés folyamatban)

Kutya ápolás/Dog grooming 30-35E

Kutya nevelés és kiképzés mint témakör  150-200E

Pet sitting 5-6E

Dog breed /kutyatenyésztés 200-250E

Menhely mint téma (Dogshelter) – rengetegen akik kutyát tartanak, nem pénzért veszik, hanem örökbefogadnak, így likeolnak kutya menhelyeket.

Első merítésre tesztelésnek ez jó lesz.

Ezeket érdemes egyesével beütni, és átnézni ezeket a füleket:

 

Ezek alapján meg tudjuk nézni, hogy az adott közönség leginkább milyen oldalakat látogat, tipikusan hol van a legnagyobb aktivitás a részükről.

Nyilván ez a kutyás téma elég nagy (így ezt nagyon túl bontogatni nem érdemes), de más témáknál sokszor márkákra, és oldalakra is tudod a hirdetésedet készíteni (pl: akik kedvelik a niveát, doveot, stb.)

3. Így tudod elindítani rá a hirdetést

Ha elkészültél a közönséged összekészítésével , akkor itt el is tudod indítani a hirdetést.

 

A hirdetéskezelőn belül még a költést és a szabályokat be kell megfelelően állítani (meg az sem mindegy, hogy a kampányt hogyan indítod el. Erről később lesz majd szó. Egyelőre érdemes egy papírral ceruzával leülni, és összeírni a közönségeket, és méretüket, hogy kikre érdemes célozni, amikor a hirdetésedet elkészíted.

Apropó! Ha még nem töltötted le az facebook kézikönyvet, amiben 

13 tippet találsz a tökéletes hirdetés elkészítéséhez, 

akkor itt tedd meg, hogy segíthessem a munkádat.

Apropó! Ha még nem töltötted le az facebook kézikönyvet, amiben 

13 tippet találsz a tökéletes hirdetés elkészítéséhez, 

akkor itt tedd meg, hogy segíthessem a munkádat.