hogyan válassz 100%-ig sikeres üzleti ötletet
FelsőEgySzázalék Kisokos

A tuti üzleti ötlet...

Neked van már egy tuti ötleted? Vagy épp vársz a milliókat érő gondolatra? 

Titokban tartod és még a legbizalmasabb barátaidnak sem mondod el nehogy valaki ellopja? Vagy reggeltől estig azon kattog az agyad, hogy milyen ötlet lehetne az új 

Nike/Apple/Facebook? Akár több bombabiztos terv van, csak nem tudsz dönteni? 

Írtam egy rövid összefoglalót ezekről a tipikus, de annál hibásabb hozzáállásokról

Lehet elsőre rosszul fog esni amiket olvasol, de próbálj meg nyitott lenni az itt leírtakra, mert aki szűkösségszemléletben próbál vállalkozóvá válni az el fog bukni.

Van egy új sosem látott ötletem...

Először is beszéljünk egy kicsit az új ötletekről. 

Sokan szeretnének olyan vállalkozási ötletet kitalálni, amit még senki nem csinál. 

Első leszek a piacon, nincs konkurencia, dőlnek a milliók. 

Nos ez a valóságban nem így néz ki.
Manapság nehéz feltalálni egy teljesen új terméket, amiért majd megőrül a piac. 

Van egy mondás, ami röviden összefoglalja a tanulságot. ,,Ha olyat találtál ki, amit senki nem csinál akkor 1% az esélye, hogy egy zseni vagy de 99%, hogy inkább bolond.”

Nagy a valószínűsége annak, hogy amiről most azt gondolod nagy ötlet, azt korábban már próbálta valaki, de megbukott a piacon. 

Rutinos vállalkozók is nehezen látják meg ezeket, de kezdő szemmel annyi esélye van az egyedi világmegváltó ötletnek mint a lottó ötösnek. 

Idővel ráérzel mi kell a vásárlóknak, de addig jó biztosra menni vagy legalább kikérni olyanok tanácsát, akiknek van ebben tapasztalata.

Dehogy mondom el másnak!
Még a végén ellopja

Először is tisztázzuk. Az ötlet semmi, a Megvalósítás a minden. 

Elsőre lehet ez erős mondat volt, de annál igazabb. Igyekszem üzleti példával szemléltetni. 

Emlékszel még a myvip-re vagy az iwiw-re? (Ha igen biztos nosztalgikus mosoly ült ki az arcodra. 🙂 ) 

Ha belegondolsz, mivel másabb az alapötletük mint a facebooknak? Semmivel. 

Még csak nem is a facebook volt az első, mégis a világ legmeghatározóbb cégévé vált és az életünk része lett. 

Ez a megvalósítás!

Egyrészről egy ötletet mindenki más oldalról közelít meg. 

Ha azt mondom hajnövesztés valakinek egy hosszú hajú lány, valakinek egy kopaszodó férfi, másvalakinek pedig egy letört festett hajú hölgy jut eszébe mint lehetséges vásárló. 

Ahány ember annyi féle kivitelezése van egy ötletnek.
Másrészről lehet, hogy van egy ötleted, amit most jónak gondolsz, de időközben a piac teljesen máshogy reagál. 

Ha sikeres akarsz lenni alkalmazkodnod kell

Ez a siker kulcsa. 

Például a youtube eleinte egy párkereső oldalként indult, ahol az emberek videós bemutatkozást tölthettek fel magukról. 

Később egyre többen elkezdtek trollkodni és vicces videókat feltölteni. A youtube felismerte ezt és változtatott. 

A többit már tudjátok. 

Végezetül pedig a megvalósítás választja el az ábrándozást a valóságtól

Hiába van valakinek egy hihetetlenül jó ötlete,hiába tudja mit kéne csinálni, ha nem szán rá időt, energiát, akkor az semmit sem ér. 

Gondoljunk csak bele hányan válasszák az otthoni pluszmunkát a sorozatnézés, mobilozás, semmittevés helyett hétvégén?
Ezért nem kell félteni az ötletedet, hiszen nem az ötlet a fontos hanem a munka amit hajlandó vagy a vállalkozásodba fektetni. Hidd el azt senki nem akarja majd lemásolni. 

Várok a tuti ötletre

A legjobb halogató módszer! 

Ugye fentebb írtam, hogy felesleges a tuti ötletet keresni, mert nagy valószínűséggel az nem létezik. 

A legtöbbször ez inkább egy kényelmes kifogás amivel megnyugtatjuk magunkat, hogy dolgoznánk az álmunkon de hát várjuk a isteni szikrát. Aztán csak telnek múlnak az évek, míg végül azt mondjuk hova kezdenék már bele ennyi idősen…..

Gondolj bele! Még ha tényleg feltalálnád az új facebookot is, akkor is hatalmas előnyödre fog válni ha már vállalkozói tapasztalattal rendelkezel

Szóval ne várj a tökéletes ötletre hanem kezdj bele egy olyanba ami valószínűleg működni fog. Váltani bármikor tudsz, sőt akár több céged is lehet.

Hol találjak olyat,
ami működni fog?

Korábban írtam, hogy nem csinálunk olyat amit senki más, hiszen nagy eséllyel nem működőképes. 

Ebből adódik, hogy olyan vállalkozást kell találnunk ami már jól működik

Nyilván ezt érdemes a saját szemszögünkből keresni. 

Jóesetben nincs milliós tőkénk, se kapcsolataink és pláne nincs időnk, hogy éveket várjunk, hogy profitot termeljen a cégünk. 

Ebből adódik, hogy olyan üzleti modellt keresünk ami kis tőkével, nagy profittal dolgozik és lehetőleg egy szűkebb szenvedélyes vásárlói szegmenst céloz meg.
Érdemes keresni egy külföldön már sikeres vállalkozást és annak a mintájára elindulni, csúnya szóval másolni. Mi ezt úgy hívjuk, “lemodellezni” 

Ezt azért kell, mert kiismerni a piacot hosszú idő és sok pénz. 

Ha viszont megnézed másnak mi működött akkor rengeteg időt spórolsz meg és gyorsan fejlődhetsz

Ne feledd nem kell feltalálnod a kereket, hiszen már korábban mások megtették.

PRO TIPP: Ha találsz egy külföldön jól működő vállalkozást, azért érdemes lecsekkolni a már meglévő hazai konkurenciát is. 

Nyilván nem kell megijedni és túlértékelni őket, de ha megnézed kapsz egy viszonylagos képet arról mekkora lesz a verseny és mennyi idő és energia piaci szereplővé válni.

Ez nem etikátlan?

Nyílván felmerül benned, hogy más munkájának gyümölcsét learatni nem szép dolog. Nos ez nem egy jó megközelítés hiszen megbeszéltük, hogy minden megvalósítás más és más. 

Ha megvizsgálod a céget úgy is változtatsz a saját elképzelésed szerint és megalkotsz egy hasonló de mégis más vállalkozást.
Ezért is érdemes külföldi céget választani hiszen akkor jó eséllyel nem is érintitek egymás vásárlóit.

Akkor engem is le fognak másolni mások?

Hát reméljük igen. 

Ha megpróbálnak lemásolni az azt jelenti, hogy már egy sikeres vállalkozásod van. 

Hiszen ki akarna lemásolni, ha súlyos mínuszokat termelnél. 

Ha viszont berobbansz a köztudatba akkor minden bizonnyal lesznek, akik megpróbálnak kiharapni egy szeletet a te piacodból. 

Ez sokszor nem is baj hiszen lelkes közönéget, hűséges vásárlókat szeretnél. Az olyanokat, akik egy kis spórolás miatt megveszik a terméked/szolgáltatásod utánzatát, azokért nem is kár. 

Általában ez a problémás vevőkör, amiket így más vesz a nyakába.
Egyébként még ha külsőre teljesen le is másolják a vállalkozásod akkor sem tudják a háttérben zajló folyamatokat a vállalkozásod lelkét lemásolni.

 

Pro tipp, hogy ne másoljanak le:  Ha dolgozol a vállalkozásodon, fejlesztesz és igyekszel a vásárlóidnak a lehető legjobbat nyújtani akkor sosem lesz gondod a másolókkal. 

MegjegyzésLeginkább minőségi tartalomgyártással tudod elérni, hogy nehezebb legyen lemásolni a vállalkozásodat. 

Hiszen minél több a tartalom az oldaladon (minél több a bizonyíték, hogy amit csinálsz az jó, annál magasabb színvonalon van az adott értékesítés kivitelezve). 

Ezzel mélyebben a haladó tréningemen foglalkozunk.

Vannak ötleteim! Több is! De melyik lesz a jó?

Lehet hogy megcsináltad a fentebbi módszereket és kettő, három vagy még több olyan ötleted is van amit szerinted sikerre tudnál vinni

Sajnos azt kell, hogy mondjam ha ez a gondod szintén csak halogatsz. 

Ezzel nyugtatva a lelkiismereted. 

Hiszen ha mindegyiket sikerre tudod vinni akkor mindegy melyikbe fogsz bele. 

Valójában ki is sorsolhatnád pénzfeldobással.

Ha itt elkezdenek gyűlni benned a kifogások, akkor van köztük egy ténylegesen legjobb, amit igazából akarsz. 

A döntésképtelenség azért van mert halogatni könnyebb, mint belevágni

Jegyezd meg, nem tudsz hibázni. 

Ha belevágsz egy ötletbe de nem működik akkor megpróbálod azt amit korábban elvetettél, csak most már több tapasztalattal.
Rossz gondolkodás az ha úgy nézed, hogy van egy vállalkozásod és az vagy elbukik vagy sikeres lesz. Ez dönt mindenről. 

Ez nem igaz. Nem vállalkozásod van, hanem vállalkozó vagy! ,,Megbukott egy ötletem! 

Na és! Vállalkozó vagyok majd a következő sikerül! Így csak akkor bukhatsz el ha feladod mint vállalkozó.

Segítek dönteni...

Pontosan azért, hogy ne legyen nehéz a választás.

Sok ötlet közül összegyűjtöttem a legjobbakat a lenti e-bookban.

Ha megadod az e-mail címedet, akkor 5 perc múlva a postafiókodban lesz

Ha pedig kérdezni szeretnél tőlem, akkor a Facebook csoportomon belül tudsz írni.

Mit kapsz A 15 webáruház öletet tartalmazó e-booktól?

►15 profitábilis webáruház ötletet

► Meghívást az zárt, titkos Facebook csoportomba (ahol tudsz kérdezni)

► Könyv feldolgozási ideje: max 10 perc

►Ma ingyen letöltheted, kattints a tovább gombra…

Mit kapsz A 15 webáruház öletet tartalmazó e-booktól?

►15 profitábilis webáruház ötletet

► Meghívást az zárt, titkos Facebook csoportomba (ahol tudsz kérdezni)

► Könyv feldolgozási ideje: max 10 perc

►Ma ingyen letöltheted, kattints a tovább gombra…

© Copyright A weboldalon szereplő minden szöveges, hang és képi információt szerzői jog véd. Minden jog fenntartva. 

Az online fizetést a Stripe biztosítja.